Najdlhším diaľničným tunelom v Česku sa vodiči prejdú na Svitavsku

Najdlhší cestný tunel v Českej republike sa začne stavať pri obci Detrichov na Svitavsku možno už o dva roky. Tunel o dĺžke takmer štyroch kilometrov vznikne v rámci nového úseku diaľnice D35, ktorá spojí Hradec Králové a Pardubice s Olomoucom.
Spoločnosti zo skupiny SUDOP, ktorá zastrešuje firmy z oblasti projektovej a inžinierskej činnosti, podpísali zákazku na prípravu zadávacej dokumentácie pre výberové konanie na zhotoviteľa stavby. Príprava dokumentácie potrvá 16 mesiacov. Stavba celého úseku môže začať v polovici roku 2024. Vodiči sa potom v novom tuneli po prvýkrát prejdú v roku 2028.

Vedúcim združenia piatich firiem, ktoré budú mať prípravu dokumentácie pre výber zhotoviteľa na starosti, je spoločnosť Dopravoprojekt Brno zo skupiny SUDOP. Príprava dokumentácie bude prebiehať pomocou metódy BIM, to znamená, že v jej rámci vznikne 3D digitálny model stavby, ktorý bude slúžiť ako databáza informácií o stavbe a stave jeho prípravy.

Tunel pri Detrichove bude nielen najdlhším v Česku, ale pôjde aj o prvý diaľničný tunel, ktorý je od začiatku projektovaný na rýchlosť 100 kilometrov za hodinu namiesto doteraz obvyklých 80 km/h. „V súčasnosti môžu vodiči touto rýchlosťou jazdiť iba v tuneli Valík na diaľnici D5 pri Plzni, aj keď po nedávnej rekonštrukcii by k nim čoskoro mohli pribudnúť tunely na Pražskom okruhu. Výhodou tunela pri Detrichove však je, že je od začiatku koncipovaný na vyššiu rýchlosť ako ostatné tunely v Česku,“ vysvetľuje Aleš Trnečka, riaditeľ spoločnosti Dopravoprojekt Brno.

Detrichovský tunel je súčasťou chystaného diaľničného úseku Opatovec – Staré Mesto s dĺžkou 17 kilometrov. Predpokladané náklady na výstavbu úseku dosahujú 15 miliárd korún. Jeho súčasťou bude 18 mostov s celkovou dĺžkou 900 metrov, či už ide o diaľničné mosty alebo premostenie samotnej diaľnice. Najväčšou stavbou však bude tunel pri obci Detrichov, ktorý sa s dĺžkou 3968 metrov stane najdlhším cestným tunelom v Českej republike.

Pokiaľ všetko pôjde podľa plánu, do konca roku 2023 by mohol byť vypísaný tender na zhotoviteľa stavby. Zároveň by Riaditeľstvo ciest a diaľnic malo mať k dispozícii stavebné povolenie. Úsek sa tak môže začať stavať v roku 2024 a byť hotový do konca roku 2028. Za šesť rokov by sa tak motoristi mohli po D35 dostať bez prerušenia z Hradca Králové až k Starému Mestu. Zhruba o dva roky neskôr by mohol byť hotový aj posledný úsek zo Starého Mesta do Mohelnice.

Discover

Sponsor

spot_imgspot_img

Latest

Koupelnové trendy: Vytvořte si domácí SPA, ve kterém vaše tělo rozkvete do nové krásy

Koupelna je místo, ze které si ve svém domově můžete vyčarovat příjemné domácí SPA. Stačí se inspirovat nejnovějšími interiérovými trendy, které hovoří jasnou řečí...

Když dovršíte 35. rok života, začíná stárnutí: Jaký je váš skutečný věk ve srovnání s tím biologickým?

Na otázku, kolik máte let, pravděpodobně odpovíte na základě počtu let, které uplynuly od vašeho narození. To by byl váš chronologický věk. Možná lékař tvrdí,...

Manželovi jsem řekla jednu věc ze své minulosti: Netušila jsem však, co to udělá s naším vztahem

Moje minulost je mou součástíRenáta neměla nouzi o nezdařené vztahy a možná i proto jí na současném manželství tak velmi záleželo. "Chtěla jsem, aby...

Hokejový šampionát v Rusku na budúci rok nebude, možno by sa mohlo hrať u nás

Medzinárodná hokejová federácia dnes odobrala Rusku usporiadateľstvo majstrovstiev sveta v budúcom roku, ktoré sa malo v máji 2023 konať v Petrohrade. Rada IIHF sa...

Česko najskôr dostane z ropného embarga výnimku do polovice roku 2024

Európska komisia navrhla pre Česko výnimku z embarga na ruskú ropu do polovice roku 2024. Návrh Európskej komisie, aby Česko malo výnimku z embarga na...